طول عمر سایبان برقی

طول عمر سایبان برقی


سایبان برقی چقدر عمر می کند؟

یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی که قصد اعمال تغییرات بی نظیر در فروشگاه یا منزل خود دارند سایبان خودکار برقی می باشد. اگر از ما بپرسید ما طول عمر سایبان برقی را وابسته به کیفیت موتور آن می دانیم. پس هنگام خرید این محصول درباره توان و قدرت موتور از فروشنده سوال کنید. اگر از این محصولات به خوبی مراقبت کنید می توان انتظار داشت که بین ده تا پانزده سال عمر کنند.

مزیت بزرگی که سایبان های برقی دارند این است که مدت بسیار زیادی می توان بدون اینکه هزینه خاصی نیاز داشته باشند از آن ها استفاده کرد. چون متریال باکیفیتی برای تولید محصولات به کار رفته اند برای همین می توان انتظار طول عمر مناسبی را برای این محصولات داشت. اگر از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید بدون صرف هزینه زیاد تا مدت زمان قابل توجهی از سقفی مناسب برخوردار باشید حتما از سایبان برقی استفاده کنید.

طول عمر سایبان برقی چقدر است؟

چگونه عمر سایبان برقی را افزایش دهیم ؟

آیا سایبان برقی جدیدی خریده اید اما نگران طول عمر آن هستید؟ از آنجا که سایبان برقی ساختاری است که زیاد تکان نمی خورد، عوامل طبیعی می توانند روی آن اثر معکوسی داشته باشند. اما خوشبختانه راه های زیادی برای افزایش طول عمر سایبان برقی وجود دارد که امروز به آن ها میپردازیم.

راهکار افزایش طول عمر سایبان برقی

آیا از آن دسته از افرادی هستید که نگران طول عمر سایبان برقی خود هستید؟ این ساختار را می توان از دسته از محصولات دانست که تحرک زیادی ندارد. به همین دلیل می توان انتظار اثر معکوس را از سوی عوامل طبیعی برروی آن داشت. ولی راهکار هایی برای افزایش طول عمر این سایبان ها وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

افزایش طول عمر سایبان برقی

برای افزایش طول عمر سایبان برقی چه عواملی موثرند؟

ساختار سایبان برقی متشکل از قسمت های مکانیکی و موتوری می باشد. هرچه از زمان تولید این ساختار ها می گذرد این ساختار ها رفته رفته فرسوده می شوند. به طوری که شاهد کاهش طول عمر سایبان خواهیم بود. اما می توان با توجه به چند نکته ساده از این مشکلات عبور کرد. ساختاری که نیاز به مراقبت جدی در سایبان دارد موتور آن است که قسمت اصلی آن تلقی می شود. به علاوه اینکه حرارت ناشی از تابش مستقیم آفتاب نیز می تواند در این باره موثر باشد. به علاوه اینکه رطوبت و نیز گرد و غبار هم درست دارای چنین اثری خواهد بود.

بهترین موتوری که در این باره می توان مورد استفاده قرار دارد موتور توبولار می باشد. به همین دلیل به منظور ممانعت از آسیب دیدن موتور خود می توانید از آفتابگیر استفاده کنید. خواهید دید که طول عمر سایبان برقی شما به طرز عجیبی افزایش خواهد یافت.

مراقبت صحیح از سایبان برقی

در مقاطعی که هوا سرد است اطمینان حاصل کنید که مراقبت از سایبان برقی را درست انجام می دهید. به علاوه اینکه محل نگهداری از این موتور باید محیطی خشک باشد. در غیر این صورت موتور سایبان قارچ و کپک خواهد زد. به علاوه اینکه نباید پارچه سایبان دربرابر شی تیز قرار گیرد.

نباید سایبان را در معرض دمای بالا قرار داد.

تابش افتاب اتفاقی است که بطور معمول میفتد و سایبان مشکلی از این بابت ندارد. ولی نباید درست زیر سایبان اقدام به پخت کباب کرد. چرا که حرارت در این مکان ممکن است سبب سوخته شدن اتش و نیز وارد شدن آسیب به چارچوب سایبان شود. به علاوه اینکه ممکن است به علت دود اتش سایبان سیاه شود. برای همین برای تمیزکردن سایبان و یا نوسازی آن باید هزینه هنگفتی کنید.

مراقبت از سایبان برقی

چگونه از بدنه سایبان برقی مراقبت کنیم؟

میدانید که بخش آسیب پذیرتر در ساختار سایبان برقی بخش پارچه ای می باشد. برای همین نیاز به توجه بیشتری دارد. ولی این به معنای بی اهمیت بودن سازه سایبان برقی نمی باشد. درست است که برای آسیب زدن به این بخش نیاز به مدت بیشتری است. ولی باید از سوی شما به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد. کوچک ترین آسیب ها به چارچوب سایبان سریع پیشرفت می کنند. برای همین باید با اولین مشاهده اسیب سریع اقدام به برطرف کردن آن کرد تا سایبان هزینه بیشتری را به شما تحمیل نکند.

مراقبت آسان از موتور سایبان برقی

برای اینکه آلودگی های محیطی حذف شوند موتور برقی همانند سایر قطعات نیاز به تعمیر شدن دارد. برای اینکه موتور سایبان برقی به خوبی طول عمر بالای خودش را داشته باشد باید هر از چندگاهی تمیز شود. به همین دلیل گرد و غبار هایی که به مرور زمان موترو سایبان را دوره کرده اند حذف می شوند و موتور بدون مزاحم می تواند کار کند. برخی موارد به سادگی و به کمک پمپ می توان موتور را تمیز کرد. اما در برخی از موارد نیز باید از آب برای تمیز کردن موتور سایبان استفاده کرد.

مراقبت از موتور سایبان برقی

شستشوی اصولی سایبان برقی چه اصولی را داراست؟

این شست و شوی اصولی باید به گونه ای انجام شود که خود شست و شو سبب آسیب دیدن موتور سایبان نشود. شست و شوی پارچه یا برزنت سایبان به وسیله آب نباید سبب شود تا بخش الکتریکی موتور آسیب ببیند. می توانید در این زمان موتور سایبان را با پوششی بپوشانید.
به علاوه اینکه دستگاه باید حین شست و شو از جریان برق جدا باشد. چرا که احتمال وجود دارد تا قطرات آب به طور ناخواسته به موتور دستگاه نفوذ کرده و سبب سوختن موتور دستگاه شود. برای همین باید پس از شستن حتما از خشک شدن مطمئن شوید و سپس آن را از حالت روشن به خاموش تغییر دهید.

آیا تعویض سالیانه پارچه سایبان ضروری است؟

همانطور که گفتیم این پارچه همیشه در معرض سرما و گرما و گرد و غبار و رطوبت قرار دارد. برای همین سرعت کثیف شدن آن بسیار بالاست. اما تصور نیاز سالیانه تعویض پارچه سایبان نیز تصوری اشتباه می باشد. اگر این سایبان را به صورت اصولی نگهداری کنید می توانید طولانی مدت از یک پارچه استفاده کنیم. برای تمیزی پارچه سایبان باید هر از چندگاهی آن را جدا کنید و بشویید. برای همین می توانید مدت زمان بیشتری از سایبان استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *